ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ SCENT MARKETING
Στη σημερινή εποχή οι καταναλωτές επιλέγουν τα brands που προσφέρουν τις καλύτερες εμπειρίες. Το συναίσθημα υπερισχύει της λογικής στην καταναλωτική συμπεριφορά, ακόμα κι αν αυτό λειτουργεί υποσυνείδητα μερικές φορές.
Σε ποιο κατάστημα, ξενοδοχείο, εστιατόριο κλπ. ένοιωσα καλύτερα με το που πάτησα το πόδι μου μέσα;
Η πρώτη εικόνα, η πρώτη εμπειρία, το πρώτο συναίσθημα, μετράνε και μένουν. Εδώ έρχεται το άρωμα... για να κάνει τη διαφορά και να καλωσορίσει τους πελάτες σας με το δικό του μοναδικό τρόπο... να τους κάνει να αισθανθούν όμορφα και άνετα...
Αυτό είναι το scent marketing. Είναι η στρατηγική της χρήσης ενός ευχάριστου αρώματος για την ενδυνάμωση της εταιρικής ταυτότητας και την αύξηση των πωλήσεων.
Σκοπός είναι η δημιουργία μιας μοναδικής εμπειρίας που θα συνδέσει συναισθηματικά τον καταναλωτή με την επιχείρηση.
Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση διαφόρων τεχνικών διάχυσης του αρώματος εντός του χώρου της επιχείρησης, ανεξάρτητα αν πρόκειται για κατάστημα, ξενοδοχείο, γραφείο ή εστιατόριο.
Μάλιστα, ορισμένες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το άρωμα ακόμα και στις σακούλες ή τη συσκευσία τους, προκειμένου να επιμυκήνουν την εμπειρία του καταναλωτή ή να προσφέρουν μια μοναδική οσφρητική εμπειρία στον online πελάτη τους που θα ανοίξει τη συσκευασία όταν παραλάβει το προϊόν στο σπίτι του.
Ποια είναι τα οφέλη του scent marketing
Με το scent marketing και το άρωμα, δημιουργείται μια βαθύτερη σύνδεση του καταναλωτή με την επιχείρηση ή τη μάρκα. Η συσχέτιση (ή ταύτιση) μιας επιχείρησης με το άρωμά της επιτυγχάνεται σε ποσοστό 65% εντός δώδεκα (12) μηνών. Με άλλα λόγια, μετά από δώδεκα μήνες, ο μέσος καταναλωτής συσχετίζει το άρωμα με την επιχείρηση σε ποσοστό 65%. Σε ορισμένες περιπτώσεις επιτυχημένου scent marketing, η συσχέτιση αυτή μπορεί να κρατήσει για χρόνια.
Όμως, η καταναλωτική εμπειρία δεν είναι μόνο οσφρητική. Είναι όλα τα άλλα ερεθίσματα που εισπράττει ο πελάτης στο χώρο μιας επιχείρησης - οπτικά, ακουστικά ή γευστικά ερεθισμάτα. Το άρωμα συμπληρώνει και ενισχύει όλα τα άλλα ερεθίσματα. Έτσι, αναβαθμίζεται η συνολική εμπειρία του ως καταναλωτής.
Μελέτες δείχνουν πως οι επιχειρήσεις που δημιουργούν ποιοτικές καταναλωτικές εμπειρίες πετυχαίνουν υψηλότερη ικανοποίηση πελατών, ενώ οι πελάτες τους αγοράζουν επαναλαμβανόμενα από την ίδια επιχείρηση σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τον ανταγωνισμό τους.
Γενικότερα, η όσφρηση επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αισθάνονται και αλληλεπιδρούν με τα αντικείμενα και άλλους ανθρώπους γύρω τους. Ειδικότερα, οι άνθρωποι όταν εισπράτουν μια καλή οσφρητική εμπειρία γίνονται πιο δεκτικοί στην κατανάλωση προϊόντων και υπηρεσιών και ξοδεύουν περισσότερα. Γίνονται πιο επιρρεπείς σε αυθόρμητες αγορές και ακριβότερους λογαριασμούς. Αυξάνεται ο χρόνος παραμονής τους μέσα στο κατάστημα.
Ένα ωραίο άρωμα μπορεί να προσελκύσει την είσοδο νέων πελατών που μπορεί για παράδειγμα να στέκονται στη βιτρίνα του καταστήματος.
Η εισαγωγή εκλεπτυσμένων αρωμάτων στο περιβάλλον μιας επιχείρησης, την διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές της και αυξάνει την αναγνώριση του brand της, δημιουργώντας μια μοναδική ταυτότητα και πιστότητα.
Επίδραση του scent marketing στους εργαζόμενους
Ένα από τα σημαντικότερα οφέλη του scent marketing είναι η επίδραση του στους εργαζομένους.
Παρατηρείται ότι οι εργαζόμενοι είναι πιο χαρούμενοι, ενεργοί και παραγωγικοί, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να είναι πιο ικανοποιημένοι από την εξυπηρέτηση τους και να είναι πιο πιθανό να συστήσουν την επιχείρηση σε τρίτους και φυσικά, να επιλέξουν εκ νέου την ίδια επιχείρηση για την επόμενη αγορά τους.
Επιλογή αρώματος ως στρατηγική scent marketing
Έχετε πειστεί για την αξία του αρώματος και του scent marketing στη συνολική στρατηγική της επιχείρησής σας; Ελπίζουμε πως ναι!
Αν έχετε αποφασίσει λοιπόν να επενδύσετε στο scent marketing, το επόμενη βήμα είναι η επιλογή του αρώματος που θα συνδεθεί με την επιχείρησή σας.
Η επιλογή του αρώματος ως στοιχείο του scent marketing δεν είναι μια εύκολη απόφαση. Θα πρέπει πρώτα να δοκιμάσετε αρκετά αρώματα για να αποφασίσετε ποιο άρωμα είναι το πιο κατάλληλο για την επιχείρησή σας.
Η επιλογή του ιδανικού αρώματος για την επιχείρησή σας εξαρτάται από το τι πουλάτε και ποιο είναι το κοινό σας. Σκεφτείτε τι σκέφτεται κάποιος όταν μυρίζει αυτό το άρωμα; πώς θέλετε να νιώσει ο πελάτης σας που εισέρχεται στο χώρο της επιχείρησής σας;
Απώτερος σκοπός είναι να διασφαλίσετε ότι το άρωμα αντιπροσωπεύει την επιχείρησή σας και την εικόνα που αυτή βγάζει προς τα έξω.
Στην Teatro Aroma - με την αγορά ενός mini set 16 δειγμάτων αρωματικού χώρου - έχετε τη δυνατότητα να δοκιμάσετε τα αρώματά μας πριν επιλέξετε αυτό που σας ταιριάζει καλύτερα.
Οι επιλογές σας όμως δεν σταματούν εδώ! Αν το επιθυμείτε, υπάρχει η δυνατότητα κατασκευής ενός εξατομικευμένου αρώματος αποκλειστικά για τη δική σας επιχείρηση, κατάστημα ή ξενοδοχείο. Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας ενημερώσουμε πώς μπορούμε να συνεργαστούμε.
Το scent marketing σας δίνει την ευκαιρία να διαμορφώσετε και να αναβαθμίσετε την εμπειρία που εισπράτει ο πελάτης σας εντός της επιχείρησής σας. Μήπως ήρθε η ώρα να την αξιοποιήσετε;